Dijital müzik satın alma devrinin sonuna yaklaştığımızı hissediyoruz. Çevrimiçi müzik hizmetlerinin artması ve popülerleşmesi, kullanıcıları bu pazara doğru hızlıca itiyor. Spotify, Tidal ve Deezer gibi devlerden sonra Apple da Apple Music ile bu pazardaki yerini almıştı.
İyice zenginleşen çevrimiçi müzik piyasasına sosyal medya devi Facebook’un da adım atacağı söyleniyor. Oculus Rift ve WhatsApp girişimleri ile gündeme gelen Facebook, müzik sektöründe de boy göstermek istiyor.
Bu iddia Facebook’un; Sony Music, Universal Music ve Warner Music ile masaya oturmasından sonra ortaya atıldı. Müzik sektörünün devleri ile Facebook’un tek bir amaç yüzünden oturduğu onun da “Facebook Music” olduğu söyleniyor.
Tahminlere göre Facebook çevrimiçi müzik pazarına giriş yaparsa bunu kendi platformu üzerinden gerçekleştirecek. Yani Facebook Music için Facebook kullanmak zorunlu olacak. Facebook’un elindeki devasa kullanıcı kitlesini göz önünde bulunduracak olursak, Spotify ve Apple’ın soğuk terler dökeceğini söylemek yanlış olmaz.