MÜZİK HABER

Apple – Google – Facebook Savaşları Başlasın !

Dijital çağın tecrübeli takipçileri çok iyi bilirler ki, ne zaman yeni sürümler ortaya çıksa, o sürümlerde yer alacak reklamları bloke edecek programlar da beliriverir beraberinde..Aynen iOS 9 da da yaşandığı gibi.
Ve yine bilindiği gibi, reklamların görevi, sunulan prodüksiyonun harcama bütçesi ile tüketicinin bu prodüksiyonu kullanmak için ödeyebileceği fiyatın dengelenmesini sağlayacak bir uzlaşmaya temel oluşturmaktır. Tabii ki bu uzlaşma tüketici bakımından, prodüksiyona ulaşabileceği bir fiyatın belirlenmesi açısından isteksizce kabul edilmiş bir zorunluluk olarak ortaya çıkmaktadır.

Konumuz internet olduğunda karşımıza oldukça enteresan bir durum çıkmakta; bu da Google’ın web dahilinde hali hazırda en yoğun reklam sağlayıcısı DFP (DoubleClick for Publishers) adlı server’i yönettiği..DFP, büyük yayımcıların kullandığı oldukça yüklü bir server; hatta buna doğal reklam (native advertising) servisi de dahil. Google bununla da kalmıyor, aynı zamanda web’te Google iş ortakları aracılığıyla sadece premium internet sitelerine sunulan özel bir reklam servisi olan AdX’e de sahip olaraktan oldukça yüklü bir gelir sağlıyor. DFP, yayımcılara kendi reklamlarını sayfalarına yerleştirmeye olanak sağlarken, AdX , ‘Gerçek Zamanlı Satın Alma’ (Programmatic Buying) servisi sunuyor ve bu iki kategoriye ‘premium display’i de ekleyince, Google’ın web reklam gelirlerindeki hacminin ne denli iştah açıcı olduğuna şahit oluyoruz. Görüldüğü gibi, Google kullanıcıları, önce arama motorundaki, daha sonra da girdikleri içerik sayfasındaki DFP ve AdX idareli reklamlarla karşılaşmaktalar.

Ancak son zamanlarda Google Chrome’un yoğun olarak kullanıldığı masaüstü kullanımı yerine mobil kullanımın gün geçtikçe arttığını görmekteyiz, ve burada da Apple’ın kontrolündeki WebKit motorunu kullanan Mobile Safari tarayıcısının Apple’a büyük bir üstünlük sağladığını belirtelim.

İşte şimdi kavgayı başlatabiliriz: Apple’ın yeni hamlesi iOS 9, Google’un reklam gelirlerine el atmış durumda!

İçeriği otomatik olarak öneren, app’lerin içinde arama yapan, Google ayrışımlarını yapabilen, oldukça rafine arama birimi ile iOS 9, Google’ın reklam gelirlerine çomak sokmuş durumda. iOS 9, kullanıcılara reklamları bloke etme imkanı sağlarken, aynı zamanda da yayımcıları kendi Apple News içine yerleştireceği –bloke edilemiyecek – reklamları ile de mutlu edecektir. (Bilindiği gibi Apple News ve Facebook app’lerindeki reklamlar bloke edilememektedir)

Savaşçıların silahlarını tanımlamış olduk artık: Apple’ın iPhone’u, Facebook’un appl’ları, ve Google’ın web’i….

Apple’ın , Google’ın gelir sahasına saldırışı büyük şirketlere fazla dokunmayabilir, ancak küçük çaplı yayımcıların web reklamlarına darbe vuracağı aşikar. Reklam gelirlerinde yüzde 75-80 arasında bir gelir kaybı öngörülen bu küçük-orta çaplı yayımcıların hayatta kalabilmesi mucize sayılacak.

Fatih Yıldız / STARZ

Siz ne düşünüyorsunuz ?

Heyecanlandım
0
Mutlu Oldum
0
Aaaşık Oldum
0
Emin Değilim
0

Comments are closed.

0 %