Google Play

Avrupa’da Dijital Müzik Rekabeti-Spotify ve diğerleri

Spotify’ın 2014 yılı içinde elde ettiği 1,08 milyar Paundluk reklam gelirlerinin ancak 1/10 ‘luk kısmının“ücretsiz kullanım” platformunda oluştuğunu açıklaması müzik yapım firmalarını ve hak sahiplerini oldukça sükutu hayale uğrattı. Anlaşılıyor ki Spotify’ın hali hazırda en büyük gelir kaynağını “bireysel aboneler” platformu oluşturmakta. Buna rağmen Spotify, gelecekte “ücretsiz servis”lerinden (Spotify Free) bugünkünden çok daha fazla ticari …

Avrupa’da Dijital Müzik Rekabeti-Spotify ve diğerleri Read More »

Karşılaştırma: Spotify-Apple Music-Google Play ve Apple Politikaları

Bilindiği gibi Apple Music’in “streamin” servisi ilk 3 ay ücretsiz deneme süresi olarak kullanılabiliyor; Apple’dan Eddy Cue 30 Haziran’da kullanıma açılan bu pratiğin 2 ay içinde 11 milyon aboneye ulaştığını hatırlatmıştı. Ancak o günden sonra kullanıcı sayısında %50 civarında düşüş olduğu , hatta bu düşüşün %80 lere kadar vardığı (Cupertino firm) iddia edildi. Bu düşüş …

Karşılaştırma: Spotify-Apple Music-Google Play ve Apple Politikaları Read More »