GENEL

Avrupa’da Dijital Müzik Rekabeti-Spotify ve diğerleri

Spotify’ın 2014 yılı içinde elde ettiği 1,08 milyar Paundluk reklam gelirlerinin ancak 1/10 ‘luk kısmının“ücretsiz kullanım” platformunda oluştuğunu açıklaması müzik yapım firmalarını ve hak sahiplerini oldukça sükutu hayale uğrattı. Anlaşılıyor ki Spotify’ın hali hazırda en büyük gelir kaynağını “bireysel aboneler” platformu oluşturmakta.

Buna rağmen Spotify, gelecekte “ücretsiz servis”lerinden (Spotify Free) bugünkünden çok daha fazla ticari potansiyel beklentisi içinde.

Spotify’ın iddiası şu ki gelecekte Avrupa Birliği içinde konu ile ilgili “reklam gelirleri 8 milyar USD ‘a kadar yükselecektir. Bu miktar hali hazırda A.B.D. ndeki geleneksel radyo ve de Sirius XM , Pandora gibi servislerin gelirlerine eşit miktarda gözükmektedir. Ancak bunun yolu da Avrupa’daki medya alıcılarının, ticari radyolara olan güvenlerinin sağlanarak Spotify reklamları için bütçe harcamalarını arttırmalarını gerçekleştirmektir..
Araştırma şirketi TNS’in İngiltere dahil 10 Avrupa ülkesinde 20.000 kişiyle yaptığı mülakat sonucunda , bilhassa 15-34 yaş grubu arasında hızla artan bir rağbet gören Spotify’ın, hali hazırda iTunes’un ardından İngiltere’de 2inci dijital müzik servisi konumunda ve de %14’lük payı ile Deezer’den 5 kat daha fazla kullanıcıya erişmiş durumda olduğunu görüyoruz.3üncü sırada ise %8,7 lik payı ile Google Play yer almakta.

Screen-shot-2015-09-23-at-10.30.10-815x576

İngiltere’de Dijital Müzik Servisleri kullanım sıralaması:
iTunes %16,5
Spotify Free %14,4
Soundcloud % 8,7
Google Play %5,5
Deezer %3,2
Dilerseniz TNS’in Almanya ve İspanya ile ilgili araştırmalarına da bir göz atalım:
ALMANYA
Spotify Free %8,8
iTunes %7,2
Deezer %2,9
Soundcloud %2,8

İSPANYA
Spotify Free %27,7
iTunes %11,6
Soundcloud %3,6
Deezer (Premium+Free) %2,9


Fatih YILDIZ / STARZ

What is your reaction?

Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

Leave a reply

More in:GENEL

0 %