STUDIO/TECH

En Kötü Ortak: YouTube

En Kötü Ortak: YouTube
Fatih Yıldız

Önce şunun altını bir çizelim: Google’dan gelen açıklamaya göre 2015 yılının 2inci çeyreğinde YouTube’un kullanılma süresi son 2 yıl içindeki en büyük sıçramayı göstermiş ve %60’lık bir oranda artmış, ayrıca YouTube’un mobile cihazlardaki kullanılma süresi de bir evvelki yıla istinaden iki kattan daha fazla bir artış göstermiş.

Yine Google yetkilileri tarafından yapılan açıklamalarda YouTube’ta video kullanımlarına reklam veren müşterilerinde bir evvelki seneyle kıyaslandığında %40’lık , ve reklam harcamalarında ilk 100 arasına giren müşterilerinin ortalama reklam harcamalarında da %60’lık bir artış olduğu belirtilmekte.
2015 yılı sonunda YouTube gelirlerinin 2014 yılı gelirlerini %38 oranında aşarak 6,6 milyar USD’a ulaşması bekleniyor.

İşte sorun da burada başlıyor; müzik yapımcılarının iddası o ki, kendileri bu reklam gelirleri pastasına hakkaniyetli bir şekilde ortak edilmiyorlar!..Yapımcıların YouTube hakkındaki görüşleri şu: ”Her şeyin kontrolü ellerinde: reklam stratejileri, satış kanalları, ücretlendirme politikaları; YouTube bizim sektör içindeki en kötü ortaklarımızdan; büyük bir hayal kırıklığı!”..

Her ne kadar Google temsilcileri YouTube olarak müzik endüstrisine geçtiğimiz birkaç yıl içinde milyarlarca USD ödedikleri yolunda açıklamalar yapsalar da , RIAA (Recording Industry Association of America )’nın raporuna göre 2014 yılı içinde reklam alan tüm streaming servisleri (ses ve video beraber), A.B.D. deki yapımcı firmalara toplamda 295 milyon USD aktarmışlar ki bu tutarın ancak yarısına yakını YouTube’a ait .

Reklam gelirlerinin paylaşımından rahatsız olan Universal, Sony ve Warner gibi büyük yapım şirketleri tabii ki radikal bir çözümle tüm videolarını platformdan çekebilirler ama en basitinden kullanıcıların kendi videolarını yükleyebileceklerinden çekinmekteler.

Problemin çözümünün nasıl oluşacağı henüz bir soru işareti..

Ama şu bir gerçek ki, YouTube hali hazırda 1 no’lu içerik platformu ve hemen hemen herkesin herhangi bir kısıtlama olmaksızın ve bir ödeme gerekmeksizin sanatçıları keşfetmek, onların müziklerine, videolarına ulaşmak için kullandığı bir yer. Bakalım Google/YouTube, müzik yapımcılarını reklam gelirlerinin paylaşılması konusunda nasıl mutlu edecek?

Fatih Yıldız / STARZ

View Comments (1)

1 Comment

  1. Avatar

    gökhan dreamer

    2 November 2015 at 11:25

    Amerika’daki ödeme paylarını görünce Türkiye ölmüş o zaman diyorum. Milyon seyredilen videolara 300$ para geliyor burada

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

More in STUDIO/TECH

Apple ve Spotify’in zaferi! Bu sefer YouTube geride!

Fatih Yıldız11 July 2016

Bedava “Streaming” Tarihe mi Karışıyor?

Fatih Yıldız11 June 2016

Spotify: 30 milyon, Apple Music: 13 milyon; Ara Kapanabilecek mi?

Fatih Yıldız30 April 2016

YouTube’tan 60 milyon $’lık girişim : “Videolarınızı biz çekelim!”

Fatih Yıldız20 April 2016

Hoşgeldin Mp3cola.com!?

Fatih Yıldız3 April 2016

YouTube vs. Spotify; Son Durum!

Fatih Yıldız31 March 2016

Spotify-Apple Music; Rekabet hızlandı!

Fatih Yıldız26 March 2016
Youtube-fake-hit

Youtube Savaşlarında Yeni Hile ! “İzlenme Sayısı Düşürme”

Starz Web9 December 2015

Youtube ve Google Play ‘den Eser Sahiplerine 3 Milyar $’lık Ödeme!

Fatih Yıldız26 November 2015