Genel

YouTube vs. Spotify; Son Durum!

YouTube vs. Spotify; Son Durum!
Fatih Yıldız

The Recording Industry Association of America (RIAA),dünyanın en büyük müzik pazarı olan A.B.D.’nde, müzik sektörünün bir önceki yıla nazaran % 0,9 oranında büyüdüğünü açıkladı ve YouTube, SoundCloud ve Spotify gibi reklam bazlı dijital müzik servislerinin 2015 yılı sonunda 385.1 milyon USD’lık bir rakama ulaştıklarını açıkladı. Bu rakam bu servislerin yıllık % 30,6’lık bir büyüme gösterdiğini ifade etmekte. Ancak ilk bakışta iyimser bir tablo çizen bu görüntüden, hak sahipleri pek de öyle memnun gözükmüyorlar; öyle ki bu servislerin, vinyl (plak) satışları ile kıyaslandığında 416.2 milyon USD’lık plak pazarındaki % 32.2’lik büyümenin bile gerisinde kaldığı görülmekte.
Aslında reklam bazlı servislerin, Spotify Premium, Apple Music ve TIDAL gibi ücretli servislerin üçte bir’inden daha az bir yekun elde etmiş olmaları ve de tüm “streaming” pastasının yalnızca %16 sını kapsayarak, A.B.D.’nde 7.02 milyar USD civarındaki toplam sektör gelirinin % 5.5 ini oluşturması bir kenara not edilmeli..
Hak sahiplerini tedirgin eden tablo aslında aşağıdaki grafikte açık bir şekilde görülmekte:
IMG_20160327_0005
Streaming sayısının büyük bir artış gösterdiği 2015 yılı içinde, gelirlerde düşüş görülmesi bazı (!) teknolojik uygulamaların hak sahiplerini biraz (!) hesabın dışına attığını göstermekte.

Bu arada Google, hak sahiplerine 3 milyar USD’lık bir ödeme gerçekleştirdiğini hatırlatmakta ve You Tube Music aplikasyonu ile sanatçı ve müzik yapımcılarına daha fazla ödeme çıkaracaklarını belirtmekte. Bir başka YouTube yorumu ise , servisin sanatçılara promosyonel destek vermesi konusunda oldukça yardımcı olduğu; Adele’in “Hello” sunun YouTube’ta yılın en hızlı yükselen parçası olması ile birlikte piyasaya çıktığı ilk hafta tüm satış rekorlarını kırması da buna örnek gösterilmekte.
Öyle gözüküyor ki yapımcı şirketlerin YouTube’a olan kızgınlıkları aldıkları ödeme miktarı yanı sıra ve hatta daha da fazlasıyla, -Nielsen kayıtlarına göre- geçtiğimiz yıl içinde gerçekleşen takribi 172 milyar streaming sayısı ile kıyaslandığında ortaya çıkan tablo ile ilgili . Yapımcılara göre, YouTube milyarlarca dinlenme oranına istinaden diğer servislerle karşılaştırıldığında daha az ödeme yapmakla kalmıyor, aynı zamanda Spotify gibi yüksek potansiyelli servislerin tüketicilerini de kendine çekiyor.
YouTube ile yapımcıların bu çekişmesi ne zaman son bulur bilinmez ama en azından YouTube içeriğindeki korsan kayıtların azalması ve belki de yakın zamanda servise başlayacak ücretli YouTube Red’in devreye girecek olması ile bir yumuşama olacağı umulmakta..You Tube’un, aylık kullanıcılarının %3 ünü Red servisine abone edebilirse , Spotify’in önüne geçeceği de kıyaslama açısından ilginç gözükebilir.

Fatih Yıldız / STARZ

Genel

More in Genel

mi smart home

Xiaomi Ev Güvenliği Skandalı

Starz Web15 July 2019

Cihan Ölçek – Anahtar Teslim (DMC)

Starz Web2 October 2018

YouTube ve Hit’leri!

Starz Web30 August 2018

Goody Grace – Girls In The Suburbs Singing Smiths Songs (feat. G-Eazy) [Official Audio]

Starz Web29 August 2018

SPOTIFY artık SAMSUNG’un Kanatları Altında

Fatih Yıldız11 August 2018
denisa ft ender çabuker alamazsın

Survivor Denisa müzik listelerini sallamak için geliyor !

Starz Web9 August 2018
sadakatsiz

Sadakatsiz ile dikkatleri çeken Melodi ile röportaj yaptık

Starz Web28 February 2018

Ferhat Göçer Kalbinizden Vurmaya Geliyor

Starz Web27 February 2018

Murat Mor – Benden Adam Olmaz

Starz Web27 February 2018